Vuoden tulokas 2011 – Tapani Aulu

Suomen frisbeeliitto järjesti syksyn aikana äänestyksen, jossa valittiin vuoden tulokas. SFL:n historian ensimmäistä kertaa myönnetyn Vuoden tulokas -tittelin vei Tapani Aulu, Tomoottajat. Mitä Tapani ajattelee tunnustuksesta ja mitkä ovat tulevan vuoden suunnitelmat?

Tapani Aulu

Tapanin tyylinäyte kämmenheitosta. Kuva: Markus Mäntylä

Mitä ajattelet vuoden tulokkaan tittelistä ja mitä arvelet, miksi juuri sinä voitit sen?
– Arvostan tittelin korkealle ja kiitän äänestäjiä.
– En kilpailuissa mitään ihmetemppuja esittänyt, mutta koen tehneeni parhaani niin radalla kuin sen ulkopuolellakin lajin parissa.

Mitkä ovat tavoitteesi tulevaisuudelle?
– Ensi vuoden tavoitteita on nousta kilpailemaan avoimen kärjen kanssa ainakin yksittäisissä kotimaan kisoissa ja osallistua pariin kansainväliseen kisaan, mikäli taso riittää pääsemään sisään. Lisäksi tavoitteena on heittää yli 1000 reitattu kisa.

– Seura- ja liittotoiminnassa on tietysti myös monenlaisia suunnitelmia ja haaveita, mutta ennen kaikkea tavoitteena on pysyä terveenä ja pitää hauskaa frisbeeurheilun parissa.

Niin, seura- ja liittotoiminta. Näköjään päivystät foorumilla jatkuvasti, järjestät paljon kisoja ja vielä kilpailet itsekin. Mahtuuko elämääsi mitään muuta kuin frisbeegolf?
– Kesäkausi meni pitkälti frisbeen parissa ja muut harrastukset jäi vähemmälle. Talvella sitten harrastan monipuolisesti muuta urheilua, pelaan lautapelejä, luen ja muuten nörtteilen, sekä tietysti teen töitä. Niin ja ne yliopisto-opinnot…

Kuluneen kauden huippuhetket?
– Kärkipään sijoitukset kaudelta:

Amatööreissä
1. Viidentienristeyksen pääsiäiskisat
1. Kankaanpään mestaruuskisat
2. Prodiscus Challenge, Kirjuri 2 vuotta
2. Prodiscus Open Nokia
3. Frisbeepoint Tour Viidentienristeys
3. Frisbepoint Tour Vampula

Avoimessa:
2. Discmania Cash Money Tour Vampula
2. Kirjuri
6. Parigolfin SM-kisat

– Unohtamatta tietysti oman seuran reikäpelimestaruutta!

Nyt kun tulokastitteli on plakkarissa, siirrytkö ensi vuonna PRO-pelaajaksi?

– Siirryn kyllä pelaamaan enemmän PRO-kisoja, mutta pidän vielä option auki heinäkuun amatöörien MM-kisoihin. Lähden Charlotteen, jos suinkin budjetti antaa myöten.

SFL onnittelee Tapania ja toivottaa menestystä tulevalle kaudelle!

Tapanin menneitä saavutuksia voi tarkastella PDGA:n sivuilla.